Zašto je SEO postao nezaobilazan u svakoj vrsti poslovanja danas?

Važnost SEO optimizacije je nekad bila na samim marginama poslovanja i obično ju je obavljao neki stručnjak za tehniku u zasebnoj kancelariji firme a da pri tom njegove aktivnosti nisu bile povezana s aktivnostima ostalih članova kompanije.
Ali kako se internet i njegova uloga u našim životima konstantno menjaju većina firmi shvata da je vreme za promene. Da bi neka kompanija u potpunosti ostvarila svoje online prisustvo na internetu SEO (optimizacija sajta)  je postao sastavni deo njene online angažovanosti u svakoj oblasti poslovanja.

SEO optimizacija je postala isuviše važna da bi bila zanemarena. Od korisničkih servisa i HR-a sve do marketinga i PR-a objasnićemo u kom sve pogledu je SEO važan u svakoj oblasti vašeg poslovanja. Čitajući ovaj test biće vam jasno iz kog razloga je potrebno optimizovati sve što radite online.

 

Korisnički servisi

Bilo to dobro ili loše za vaše poslovanje činjenica je da korisnici rado ostavljaju feedback, pitanja i komentare. Zahvaljujući enormno brzom razvoju interneta njihovi komentari mogu biti vidljivi hiljadama potencijalnih kupaca, a sve to opet može biti ili izuzetno dobro ili veoma loše za vas. Možda još ne shvatate da korisnički servisi i SEO mogu da rade jedno drugom ruku pod ruku u cilju isticanja prednosti i pozitivnih ocena i ublažavanja uticaja onih negativnih.
Suština je uzimati aktivno učešće u svemu tome, a to znači biti prisutan na internetu ne samo putem websajta, bloga i društvenih mreža nego na jednoj širokoj areni. Dakle, potrebno je učestvovati u relevantnim konverzacijama i na sajtovima i forumima koji nisu vaši. Reći prave stvari na pravim mestima obezbediće to da SEO i društvene mreže sarađuju sa potencijalno značajnim rezultatima za vašu firmu.
Važno je da budete dostupni za odgovor na postavljena pitanja i da odgovarate iskreno i otvoreno na svaku poruku koju primite. Većina vaših odgovora će biti suočena sa javnošću, prošli su oni dani gde vas mušterije zovu da vam direktno upute žalbe – tako da budite svesni da sve što kažete ili uradite može uticati na to kako ljudi vide vašu kompaniju.
SEO je naravno vitalni deo gradjenja vašeg portala ili pomoćne sekcije vašeg sajta. Koristite analitiku da biste utvrdili zašto ljudi dolaze na vaš sajt i uverite se da im to zbog čega dolaze i pružate.

HR

Poslovanje na današnjem tržištu je uveliko izmenjeno u odnosu na period od pre nekoliko godina kao i način na koji ljudi traže novi položaj. Čak i izuzetno posvećeni su doživljavajući velike padove shvatili da moraju da se razvijaju i usavršavaju u skladu sa novim očekivanjima.
Za vaše poslovanje ovo je važna prilika da se dopre do potencijalnih zaposlenika. Sekcija na temu karijere u okviru vašeg websajta može delovati kao konstantan izvor informacija za one koji traže poslove i može biti integrativni deo vaše SEO strategije. Čak i da nemate slobodna radna mesta u ovom trenutku održavajući stranicu sa detaljima o tome kakva vrsta ljudi radi za vas može da znači mnogo. Gledajte na ovo kao na još jednu priliku da dobijate ciljane ključne reči za vaš sajt na relevantan način i prave ljude za vaše uloge. A nema sumnje u to da ljudi ne iščitavaju konstantno oglase vezane za traženje posla. Iskoristite prednosti društvenih konekcija u tu svrhu i budite prisutniji na društvenim platformama.

PR

PR i SEO već udružuju svoje snage intenzivno i potrebno je da sarađuju u mnogim aspektima u cilju promocije vašeg brenda i naravno u tome da vam pomognu da budete viđeni na pravim mestima. U oblasti odnosa s javnošću SEO je neverovatno koristan pošto može da pomogne u razumevanju ponašanja korisnika – kako ljudi koriste pretragu i koje ključne reči ih dovode do vas. A to znači da ćete biti u mogućnosti da efikasno targetirate vaš PR materijal.
I ne zaboravite da i novinari koriste pretragu. Oni će pretresti ceo web u potrazi za najsvežijim pričama, pa zato proverite da li ste dobro optimizovali sve što želite da oni nađu. Bez obzira da li objavljujete članak direktno na sajt prijavite se za vesti sa rezultatima unosa ili pošaljite svoje saopštenje na sajt distribuitera casopisa, ali tako da svaki delić sadržaja bude optimizovan.
Ovo važi i za ostale medije koji su u vezi – slike i video snimci moraju biti optimizovani za pretragu i prepoznatljivi za robote.
Na SEO i PR gledajte kao na način da objedinite poruke i ideale svog brenda, i ne propustite šansu da sve to bude online.

Marketing

Danas nema smisla imati bilo kakav sajt čak i kad on bajkovito izglada ukoliko nije vidljiv u pretrazi. Možda ste poslali na hiljade letaka i postavili oglase na relevantnim mestima ili na lokalnom radiju, ali ipak nećete biti u mogućnosti da pridobijete baš svakog mogućeg kupca. S druge strane, mnogi ljudi će danas pre kenuti od internet pretrage nego od tradicionalne lokalne štampe.
To znači da ako pokrećete italijanski restoran u Koventriju potrebno je da proverite da li se vaš sajt pojavljuje svaki put kad se ukuca ta fraza u pretraživaču. Ako se ne pojavljuje to znači da ste vi automatski izgubili.
SEO marketing je okosnica stvaranja i održavanja prominentnog, pozitivnog online prisustva. Vaš sajt mora biti dostupan i robotima koji će indeksirati vaše stranice ali i ljudima koji će ga posećivati.
Da biste bili vidljivi na internetu neophodno je da targetirate specifične ključne reči relevantne za vaše poslovanja i da pri tom izbegavate one podmukle tehnike. Google kao i ostali pretraživači čuvaju u tajnosti specifičnosti svojih algoritama rangiranja, ali mnogo toga možemo zaključiti na osnovu sajtova koji su visoko rangirani i na osnovu informacija koje oni dele. Neophodno je da sadržaj bude optimizovan bez prenagomilavanja ključnih reči, da sajt bude user-friendly, da se redovno apdejtuje i da bude funkcionalan a povratni linkovi ka vašim stranicama relevantni a ne spamerski napadi.

Sve te promene

Sve ovo može delovati kao puno informacija odjednom i izazov na koji možda niste spremni, naročito će to biti teško prihvatiti onim oblastima poslovanja koje nisu ranije morale mnogo da razmišljaju o SEO marketingu, onima koji su sumnjičavi prema benefitima SEO optimizacije i neprijateljski nastrojeni prema neizbežnim promenama koje dolaze, ali rezultati govore sami za sebe. U trenutnoj klimi nema firme koja sebi sme dopustiti da bude neaktivna online i sve ovo se može činiti kao trka u naoružanju s vašim konkurentima. Zato je bitno razumeti da je nemoguće prepustiti sve jednom usamljenom odeljenju da vodi SEO bitke nego je potrebno da učestvuju svi u firmi. Možda bi vam od pomoći bila SEO agencija koja bi bila u stanju da proceni kako različiti sektori mogu funkcionisati zajedno i davati vam vitalne preporuke. Pa ipak, često i sami autsajderi mogu daleko jasnije uvideti načine na koje firma može da unapredi sveobuhvatni SEO.
Može vam se činiti da sve ovo zahteva previše posla ali kad se svaki sektor poslovanja uključi u rad sve to će pomoći da se uspostavi sveobuhvatna SEO strategija koja pospešuje uspeh. Radeći na zajedničkom planu različiti sektori će omogućiti to da celokupan sadržaj bude optimizovan kao i sve drugo što rade, od formulisanja saopštenja štampi do odgovora na pitanje kupca, sve ovo može imati pozitivan efekat na SEO.
Rezultat može biti ogromno uvećanje vaše prisutnosti na internetu – sa boljim pozicijama na rangu, boljoj vidljivosti vašeg sajta, sa većim angažmanom i povećanjam broja konverzacija. Počnite da integrišete SEO u svoju celokupnu organizaciju i vrlo brzo ćete se uveriti da je to recept za online uspeh danas.

Explore more visuals like this one on the web’s largest information design community – Visually.