Optimizacija vašeg YouTube kanala

Kada je u pitanju online video marketing,  često se pretpostavlja da je jedini način za dostizanje velikog broja pregleda neka vrsta viralnog marketinga, koji je, nemojte pogrešno da me shvatite, briljantna taktika za pridobijanje pregleda vašeg videa, ali imajući u vidu Google-ovo konstantno unapredjivanje ka univerzalnim rezultatima pretrage, optimizacija vašeg videa ili youtube kanala za pretraživanje je nešto što svakako ne treba potceniti ili ignorisati. Zato se postavlja pitanje – kako optimizovati video da daje bolje rezultate u pretrazi? Ovo su mojih top 10 saveta za optimizaciju vaših videa, ne bi li dostigli viši rang u pretrazi.

#1 Birajte deskriptivne tagove u naslovu
Generalno je prihvaćeno medju  SEO-expertima da su važnost i pozicioniranje tagova i ključnih reči u naslovu jedan od najvećih faktora rangiranja sajtova na koji se može uticati. Na skoro svim sajtovima za video hosting, uključujući i YouTube, tagovi u naslovu funkcionišu po šablonu “YouTube – ime videa”. Ime pesme moze biti praćeno sa “(New Rap Music / Hip Hop)”, tako povećavajući šanse ovog videa da bude pronadjen na osnovu termina za pretragu, za koje se da videti, kad se proveri jednim brzim pretraživačem ključnih reči, da su neverovatno popularni.

#2 Interno linkovanje sa video respons-om

Jedan od najboljih načina da Google indeksira novu veb stranicu na vašem sajtu jeste pravljenje internih linkova od vaših već popularnih stranica ka novom sajtu. YouTube funkcioniše po istom principu, i na sreću, najčešće možete lako da dodajete linkove sa vaših popularnih stranica koristeći “video response”. Očigledno ti linkovi moraju biti sa relevantnih stranica, ali oni neće samo graditi interne linkove ka vašim video snimcima, nego će vam verovatno takodje pristizati i posetioci koji traže slične video rezultate.
#3 Interno linkovanje sa plejlistama

Jedan genijalno uspešan način da povećate posećenost vašeg videa jeste da ga stavite u plejlistu sa nekoliko drugih veoma popularnih sličnih videa. Plejliste su sklone tome da budu postavljene veoma visoko na YouTube pretraživaču, što samim tim pomaže vašem videu da dobije veliki broj posetilaca sa YouTube-a. Takodje, ako grupišete kolekciju pesama u plejlistu, moguće je da će vaš video automatski biti linkovan za njih kao “related playlist result” ili “rezulat sličan plejlisti” u sidebar-u pored drugih videa iz plejliste, što znači da ćete dobiti još koristi od internih linkova i veću šansu da će neko usput kliknuti i na vaš video.
#4 Podstaknite rejtinge

Kolale su mnoge glasine u prošlosti o tome da Google samo razmatra videe u univerzalnim rezultatima pretraga koji prelaze odredjenu granicu rejtinga, mada ja lično ne smatram da postoji odredjena granica rejtinga pošto sam video mnoge videe indeksirane u univerzalnim rezultatima sa jako malim brojem pregleda ili lajkova/pluseva. Pretpostavljam da se rejtinzi koriste relativno ne bi li se pronašao najpopularniji video odredjene pretrage, i oni koji imaju najveći broj rejtinga će nadmašiti sve ostale u toj pretrazi. Da bi ste podstakli gledaoce da ocene vaš video, preporučio bih da dodate belešku ili “annotation” (funkciju za uredjivanje na YouTube-u) na kraju videa koja ce vaše posetioce podsetiti da ocene video.
#5 Podstaknite komentare

Na isti način na koji komentari na blogu pomažu pri učvršćivanju ključnih reči i samim tim potpomažu prometu, video komentari na YouTube-u će takodje pomoći pri dodavanju sadržaja vašoj stranici, ali će takodje i povećati kvantitet internih linkova koji vode do vašeg videa, jer će se link ka vašem videu pojavljivati na profilu komentatora.
#6 Gradite eksterne linkove
Iako je malo verovatno imati uticaja na vaše rangiranje u okviru YouTube pretraživanja ili Google-ovih univerzalnih pretraga, još uvek je lakše da se standardni (ne univerzalni) YouTube rezultati rangiraju bolje u Google-ovom indeksu.
#7 Widescreen vs. 4:3

Čuo sam glasine da postoji veća šansa da će vam se sadržaj indeksirati u univerzalnoj pretrazi ako postujete vaš sadržaj u rezoluciji 4:3, jer je to, grubo, veličina thumbnail-a. Medjutim, ja se ne slažem sa ovim, prvobitno zbog broja widescreen videa koji se sada pojavljuju u rezultatima univerzalne pretrage, a i zbog činjenice da velika većina ljudi više voli da gleda video u widescreen rezoluciji, tako da bi bilo u Google-ovom najboljem interesu da da i omogući svojim korisnicima ono što oni preferiraju.
#8 Link iz vaše video deskripcije
YouTube prikaže 27 karaktera u video deskripciji pre nego što vidite ‘…’ i u obavezi ste da klinete “view more” ne bi li videli dalje. Preporučeno je da deskripcija u ovih 27 karaktera sadrži link, koji klikom može odvesti do vašeg veb sajta, koji će saim tim doprineti prometu istog, šaljeći tako gledaoce sa vašeg videa na vaš sajt.
#9 Nemojte se ograničiti YouTube-om

Uprkos YouTube-ovoj dominaciji u domenu video hostinga, čvrsto preporučujem da stavite vaš video na više video host-ova (sa blago promenjenim nazivima videa) ne bi li povećali mogućnost da se vaš video pronadje u pretraživačima. Možete koristiti time saving servis kao što je Tubemogul da bi distribuirali svoj video na više sajtova kroz samo jedan aploud.

#10 Dodajte relevantne tagove

Nisam siguran u kojoj meri tagovi imaju uticaja na vaše rangiranje za tagirane termine na YouTube-u, ali pretpostavljam da bi imale pozitivan uticaj u slučaju da su relevantne i da se ne preteruje.

 


SEO Social Media Optimizacija

Total Dizajn Web marketing SEO, Social Media Management

Internet Marketinga

Optimizacija sajta za Google
total dizajn web marketing agencija